Isnin, 7 Oktober 2019

PENDIDIKAN KHAS MASALAH PEMBELAJARAN
ASAS 3M
 Menulis

                        Mengira






 Membaca











Pendidikan Khas dapat didefinisikan sebagai pendidikan untuk kanak-kanak bekeperluan khas. Di sekolah-sekolah khas atau sekolah yang menyediakan Program Pendidikan Khas Integrasi atau Program inklusif samada di peringkat prasekolah, sekolah rendah, sekolah menengah dan lepas menengah.
Kanak-kanak Masalah Pembelajaran pula di takrifkan sebagai kanak-kanak yang tidak mencapai tahap dalam pelajaran seperti kanak-kanak lain pada umur yang sama dan mengalami masalah dalam bidang komunikasi, membaca, menulis, mengeja, mengira, kemahiran sosial dan kematangan emosi.



Sumber rujukan


Amiludin, N. b. (2016). Buku aktiviti asas 3M bahasa Melayu tahun 1. Kuala Lumpur: Dewan Bahasa dan Pustaka.
Azhar bin Md Sabil, K. b. (2012). Buku aktiviti asas 3M bahasa Malaysia tahun 1. Kuala Lumpur: Dewan Bahasa dan Pustaka.
Siti Shahidah Sheikh Md Fadzillah & Yuhana Anom Md. Yunos. (2016). English (learning for disabilities) activity book year 1. Kuala Lumpur. Dewan Bahasa dan Pustaka.
Yusof, A. (2007). Pengenalan pendidikan kanak-kanak masalah pembelajaran. Kuala Lumpur: Open University Malaysia.
Yusof, A. (2007). Pengenalan pendidikan khas. Kuala Lumpur: Open University Malaysia.
Zakaria, R. H. (2012). Buku teks asas 3M matematik tahun 1. Kuala Lumpur: Dewan Bahasa & Pustaka.












Tiada ulasan:

Catat Ulasan